آشنایی با آزمون پزشکی ایالات متحده آمریکا USMLE – قسمت اول

تمام پزشکانی که قصد ادامه تحصیل و یا شروع به کار در کشور آمریکا را دارند، حتماً باید در سه مرحله آزمون USMLE شرکت کرده و پس از موفقیت در این ۳ امتحان به ادامه تحصیل یا کار بپردازند. به همین منظور جهت آشنایی با این آزمون، مراحل آن به تفکیک و با اختصار بسیار زیاد توضیح داده شده‏ اند:

آزمون مرحله اول یا همان USMLE Step 1

این آزمون یکی از سه آزمونی است که شما باید با موفقیت بگذرانید تا به عنوان یک پزشک مجاز در ایالات متحده محسوب شوید.
ساختار کلی آزمون:‌ آزمون CBT Step 1 شامل ۷ مرحله است، هر مرحله ۶۰ دقیقه به طول می‏ انجامد و ۴۶ پرسش مطرح می‏شود؛ در مجموع این هفت مرحله شما باید به ۳۲۲ پرسش پاسخ دهید.

توجه : ‌آزمون CBT Step 1 در واقع نوع کامپیوتری شده همان آزمون کتبی است که قبلاً گرفته می‏شده است.

زمانی که داوطلب پاسخ به پرسش ‏های یک مرحله را به اتمام می‏رساند، باید بر روی صفحه مانیتور کلیک کند تا به مرحله بعدی وارد شود. بعد از وارد شدن به مرحله بعدی شما نمی توانید به منظور تغییر پاسخ‏های خود در مرحله قبلی به مرحله کامل شده قبلی برگردید؛ فقط در طی زمان مشخص شده برای هر مرحله (۶۰ دقیقه) شما مجاز هستید تا پاسخ‏های پرسش‏های همان مرحله خود را تغییر داده یا اصلاح کنید. (شکل ۱)

CBT‏چگونه آزمونی است: به دلیل محیط منحصر به فرد آزمون CBT، قبل از روز آزمون آشنا شدن با اینکه شرایط روز آزمون چگونه خواهد بود بسیار حائز اهمیت است. اگر با این شرایط پیشاپیش آشنا شده باشید نیازی نخواهید داشت که الزاماً در مرحله آموزشی، که پانزده دقیقه طول خواهد کشید تا داوطلبان را با محیط و نحوه آزمون آشنا کنند، شرکت کنید. در نتیجه با انصراف از این مرحله آموزشی ۱۵ دقیقه به زمان استراحت خود می‏افزایید (شکل ۱)

Computer-Based Test ( CBT

توجه : داوطلبان شرکت در آزمون می‏توانند برای آشنایی بیشتر به ساختار آزمون CBT با ۱۵۰ پرسش تمرینی موجود بر روی وب سایت آزمون (www.usmle.org) مراجعه کنند.

توجه: برخی سؤالات USMLE step 1 ممکن است حاوی شکل‏ ها یا تصاویر رنگی باشند. این اشکال یا تصاویر معمولاً در سمت راست سؤال قرار می‏ گیرند.

توجه: نمونه تست‏های USMLE step 1 که شامل ۱۵۰ پرسش است بر روی وب سایت www.usmle.org قرار دارد.

توجه: آزمون Step 1 در تمام طی سال به استثنای دو هفته اول ژانویه و تعطیلات رسمی برگزار می‏شود. در این مراکز آزمون در تمام روزهای هفته بجز روزهای یکشنبه برگزار می‏شود. شما می‏توانید برای شرکت در آزمون از طریق وب سایتNBME www.nbme.org اقدام کنید. به علت دیگر امتحان USMLE به جزء تعطیلات, همه روزه برگزار می‏شود.

چه زمانی باید برای آزمون ثبت نام کنم: اگرچه هیچ محدودیت زمانی برای ثبت نام در Step 1 وجود ندارد، باید سعی کنید حداقل شش ماه زودتر از روز مورد نظرتان برای ثبت نام اقدام کنید.

کجا می‏توان در آزمون شرکت کنم: بعد از دریافت مجوز زمانبندی و تماس با مرکز آزمون، مکان آزمون شما تعیین می‏شود. برای آگاهی از لیست مکان‏هایی که آزمون در آنها برگزار می‏شود به وب سایت www.prometric.com مراجعه نمایید.

چه نوع سؤالاتی در آزمون مورد پرسش قرار می‏ گیرند: متداول‏ترین سؤالات، سؤالات چند گزینه ‏ای (MCQ) با تنها یک پاسخ صحیح است. اغلب سؤالات به صورت یک سناریو کلینیکی یا یک پرسش مستقیم بدون هیچ سناریویی به همراه چند گزینه مطرح می‏ گردند. شما می‏بایست یک گزینه را به عنوان بهترین پاسخ انتخاب کنید.

توجه: تقریباً سه چهارم سؤالات Step 1 با توصیفی راجع به یک بیمار آغاز می‏ شوند.

امتیاز آزمون چگونه محاسبه می‏ شود: هر شرکت کننده Step 1 یک گزارش الکترونیکی از امتیاز خود در این آزمون دریافت می‏ کند که شامل وضعیت قبولی یا مردودی، دو امتیاز و یک تصویر گرافیکی از نحوه عملکرد داوطلب می‏ باشد.

توجه: متوسط امتیاز Step 1 برای دانشجویان پزشکی آمریکا از عدد ۲۰۰ در سال ۱۹۹۱ به عدد ۲۲۱ در سال ۲۰۱۰ افزایش یافته است.

تمامی کتاب های مفید و مرتبط با این مرحله از امتحان USMLE را می توانید در همین سایت تیمورزاده مارکت با تخفیف ویژه خریداری نمایید.

0
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.